מבוא לברקודים
ברקודים למוצרים קמעונאיים
- ברקודים משמשים במוצרים קמעונאיים כדי לעזור לקמעונאים. הם משמשים לסריקה בקופה, מעקב אחר מלאי וכו’. אין דרישות חוקיות לברקודים קמעונאיים. עם זאת, הם צריכים לעמוד בסטנדרטים המקובלים בתעשייה הקמעונאית.
- ישנם 2 סוגים עיקריים של ברקודים קמעונאיים:
- EAN13 –ברקודים בעלי 13 ספרות ייחודיים בעולם המשמשים ברוב המדינות ארה”ב חוץ מקנדה – ניתן להשתמש במוצרים עולמי.
- UPC (נקרא גם UPC-A) – ברקודים ייחודיים עולמיים בעלי 12 ספרות הנפוצים בשימוש בארה”ב וקנדה אך ניתן להשתמש בהם על מוצרים ברחבי העולם.
- שלנו מספרי ברקוד EAN13 ו-UPC יכול לשמש עבור כל מוצר קמעונאי למעט ספרים ומגזינים.
- ספרים דורשים ISBN, אשר הופך ל- ברקוד ISBN (בפורמט EAN13) .
- מגזינים דורשים מספר ISSN, אשר הופך ל- ברקוד ISSN a ( בפורמט EAN13).
- כל הברקודים הקמעונאיים החוקיים (כולל שלנו) מקורם במערכת GS1. אתה יכול להשיג את הברקודים שלך ישירות מ-GS1. עם זאת, זהו הסדר רישוי בלבד, ובדרך כלל תידרש למלא טפסי חברות מרובי עמודים, לשלם דמי הצטרפות ודמי חידוש שנתיים ולאחר מכן להמתין לאישור. לחלופין, אתם יכולים לרכוש את הברקודים שלכם מחברות משווקי ברקודים אמיתית כמונו.
- מספרי ברקוד קמעונאי הם מספרים ייחודיים בעולם ומוגנים. אתם לא יכולים פשוט להמציא מספרי ברקוד לשימוש (אלא אם כן אתם מוכרים רק את המוצרים שלכם בחנות שלכם). יש לרכוש או להשיג מספרי ברקוד ממקור ברקוד לגיטימי.
- אין מידע על מוצר מקודד בברקודים קמעונאיים. מספרי ברקוד הם מספרים ייחודיים בלבד, הנשלפים למעשה ממסד נתונים בינלאומי גדול ומוקצים לכם. הפסים של הברקוד מקודדים רק את המספר שמוצג מתחת לקווים. סריקת הקווים היא רק דרך מהירה להזין את מספר הברקוד למערכת מחשבים של קמעונאים, כך שפרטי המוצר, המחירים וכו’ יופיעו בקופה.
- הקמעונאי שלכם צריך לחבר באופן ידני את מספר הברקוד שלכם לפרטי המוצר שלך במערכת שלו. כאשר קמעונאי יקבל לראשונה את המוצר שלכם, הוא יסרוק את הברקוד או יקליד את מספר הברקוד במערכת המחשב שלו. הם גם יזינו את פרטי המוצר, למשל שם המוצר, תיאור, מחיר קמעונאי, ספק וכו’. לאחר מכן, עם סריקת הברקוד בקופה, יוצג המידע הנכון. רשתות קמעונאים גדולות יותר ידרשו ממכם להזין את כל המידע הזה בטופס, אשר לאחר מכן מוזן אוטומטית למערכת המחשוב שלהם.
- יש צורך במספר ברקוד שונה עבור כל מוצר ייחודי – ואז אתה יכול למכור אלפי או מיליונים מאותו מוצר עם אותו מספר ברקוד עליו. לדוגמה, אם יש לך 3 מוצרים שונים ולכל אחד מהם 5 צבעים שונים, תצטרך 3 x 5 = 15 ברקודים.
- הדרך הטובה ביותר לקבל ברקוד על המוצר שלך היא לשלב את תמונת הברקוד בעיצוב אריזת המוצר שלכם. אנו מספקים את תמונות הברקוד להדפסה על המוצר שלכם. אם כבר הדפסת את אריזת המוצר שלכם, אז אתם יכולים להוסיף ברקוד באמצעות תווית דביקה נפרדת.
- מספרי ברקוד אינם אומרים דבר על ארץ המקור של המוצר או החברה . הספרות הראשונות של מספר ברקוד מציגות רק את ארץ המקור של מספר הברקוד. המספרים שלנו מתחילים ב-07, מה שמראה שהמספר מגיע מארה”ב. יש לנו אלפי לקוחות המשתמשים בעשרות אלפי הברקודים שלנו ב-100+ מדינות ללא בעיות.
- ניתן לסרוק את הברקודים שלנו על ידי כל הקמעונאים ברחבי העולם. עם זאת, לקבוצה קטנה מאוד של קמעונאים יש דרישות נוספות המגבילות ברקודים. לפרטים על קבלת ברקוד ברחבי העולם, ראה – https://barcodes-israel.co.il/barcode-acceptance/
- ניתן להשתמש בברקודים שלנו בכל המדינות, למעט אולי בסין. חלק מהמפיצים הסיניים מתעקשים שלמוצרים שהם מפיצים יש מספר ברקוד שמקורו ב-GS1 במדינה שלך. הסיבה לכך היא שהם מאמינים בטעות שהספרות הראשונות של מספר ברקוד מציגות את ארץ המקור של המוצר. זה לא נכון. תפיסה מוטעית מצערת זו עלולה להיות יקרה מאוד עבור חלק מהיצרנים המעוניינים למכור את מוצריהם בסין, שכן המפיצים הסינים הללו לוחצים על היצרן לקבל ברקודים של GS1 – ההצטרפות ל-GS1 גוזלת זמן ויקרה, עם עמלות הצטרפות ועמלות שנתיות, בתוספת עורכי דין. וגבאי חובות אם לא תשלם את דמי החידוש שלכם.
- אין צורך לרשום ברקודים קמעונאיים; עם זאת, אתם יכולים לרשום אותם אם אתם רוצים . אם תרכשו ברקודים קמעונאיים (EAN או UPC) מהחברה שלנו, תוכלו לרשום את מספרי הברקוד ופרטי המוצר שלכם בחינם ב- במאגר ברקודים בינלאומי.
לחץ כאן לרכישת ברקודים קמעונאיים (EAN או UPC)
ברקוד EAN13:
ברקוד UPC:
ברקוד ספר ISBN (EAN13):
ברקוד ISSN Magazine (EAN13):
ברקודים לקרטונים
- ניתן להשתמש בברקודים עבור קרטונים המכילים מוצרים קמעונאיים. קרטונים אלה משמשים למשלוח ואחסון.
- ברקודים ITF-14הם הברקודים הנפוצים עבור קרטונים:
- אלו הם מספרים בני 14 ספרות המבוססים על מספר הברקוד של המוצר הקמעונאי בתוך הקרטון.
- אלה מיועדים רק לקרטונים למשלוח ואחסון. אם הקרטון נמכר ברמת הקמעונאות, צריך להיות עליו ברקוד קמעונאי (EAN13 או UPC) ולא ברקוד ITF-14 (למשל, לקוח יכול לקנות מארז יין כיחידה אחת. לכן הוא יצטרך ברקוד קמעונאי – EAN13 או UPC).
- ברקודים של ITF-14 גדולים יותר מברקודים קמעונאיים וצריכים להיות בעלי קו אופקי כבד מלמעלה ולמטה.