דרישות ברקוד של אמזון
קנו ברקודים או הצג כמה מהברקודים שלנו בשימוש באמזון.
המדיניות של אמזון לגבי מספרי ברקוד ממשיכה להשתנות, כמו גם שינויים בהקפדה על האכיפה שלה. בעוד אנו פועלים לעדכן מידע זה, אם אתה רוצה להיות בטוח לגבי קבלת ברקוד באמזון או בכל קמעונאי אחר, עדיף לבדוק איתם ישירות.
אמזון משתמשת במספרי ברקוד (13 ספרות EAN או 12 ספרות UPC) כמזהי מוצר ייחודיים, ואז הם גם מקצים מספר זיהוי ייחודי משלהם – הנקרא ASIN (מספר זיהוי סטנדרטי של אמזון).
עד לפני כמה שנים, ברקודים באמזון היו מאוד לא מבוקרים – כל אחד יכול לרשום כל מוצר באמזון באמצעות כל מספר ברקוד, כל עוד מספר הברקוד הזה לא היה כבר בשימוש עבור מוצר אחר באמזון. עם זאת, זה גרם לכמה בעיות רציניות למוכרים לגיטימיים, וחלקם גילו שהמספר שלהם כבר נגנב והשתמשו בו באופן לא חוקי על ידי מישהו אחר באמזון.
חיפוש – מספרי ברקוד מדור קודם
בשנת 2016, מנהל אמזון הצטרף למועצת הנגידים של GS1, והם החלו ליישם מדיניות מחמירה והחלו לבצע “ניקוי בית” כדי לסדר את מסד הנתונים של אמזון. למרבה הצער, מספרי ברקוד מדור קודם עדיין נמצאים בשימוש באמזון, שמתנגשת עם שלנו ומוכרת מספרים. יישמנו חיפוש ברמה עמוקה יותר ויותר עבור מסדי הנתונים של אמזון כדי למצוא את המספרים הישנים המזויפים האלה כדי למנוע בעיות עם זה. אנו משתמשים בממשקי ה-API של אמזון, שזכו להצלחה מסוימת עם המוצרים הנוכחיים, אך למרבה הצער, הם מוגבלים במידת עומק החיפוש שלהם במסדי הנתונים של אמזון. אז הגורואים הטכנולוגיים שלנו פיתחו תוכנת חיפוש מתוחכמת החורגת הרבה מעבר לאפשרויות החיפוש המסורתיות של אמזון. אנו משתמשים בתוכנה זו כדי לחפש עמוק את כל המספרים באמזון לפני שאנו מוכרים אותם. אם הוא מוצא אחד מאלה (רישומים היסטוריים הונאה באמצעות המספרים שלנו), אנו מוחקים את המספרים ולא מוכרים אותם. התוכנה הקניינית הזו יעילה הרבה יותר ממשקי ה-API של אמזון ומחפשת הרבה יותר עמוק מכל מוכר ברקוד אחר.
דרישות נוכחיות
אמזון מעדיפה שמספרי ברקוד יגיעו ישירות מ-GS1 – יש להם העדפה שהספקים שלהם חברים נוכחיים ב-GS1. למרבה הצער, זה מאוד יקר, במיוחד עבור יצרנים/עסקים קטנים יותר – מכיוון ש-GS1 גובה דמי הצטרפות יקרים יחסית, בתוספת עמלות חוזרות לשארית חיי המוצר שלך. אז חברות GS1 יעילה לרישום באמזון אבל גם אפשרות יקרה.
כפי שהוזכר לעיל, ישנם אלפי מוצרים הרשומים כעת באמזון באמצעות הברקודים שלנו. אתה יכול לראות כמה דוגמאות ב https://barcodes-israel.co.il/products-on-amazon/.
בשנים האחרונות, אמזון עברה לנסות ולהפסיק מוצרים ממותגים (מותגים גדולים) להירשם באמזון באמצעות מספרי ברקוד שאינם אלה של המותג המקורי – אולי כדי להפסיק פיראטיות או רישומים אסורים. כדי לאכוף זאת, אמזון הפכה להיות ‘הדוקה’ יותר עם מספרי ברקוד – אם כי נראה שהיישום של מדיניות זו משתנה מאוד. דיברנו עם לקוח לאחרונה שיש לו 3 מוצרים באמזון באמצעות הברקודים שלנו. אמזון בדיוק ביקשה ממנו הוכחה נוספת לבעלות על אחד ממספרי הברקוד אבל לא על האחרים. ככל הנראה, הוא סיפק להם את ההוכחה הדרושה (לבעלות), והבעיה שלהם נפתרה. אנו יכולים גם לספק תיעוד זה ללקוחותינו במידת הצורך, ולהדגים את הקישורים למספרים שלהם בחזרה לבעל הרישיון המקורי של GS1.
אנחנו לא יודעים לאן אמזון צועדת בכל הנוגע למדיניות הברקודים שלה. אנו מקווים שהם יהיו סבירים ויאפשרו לאנשים לרשום מוצרים באמצעות מספרי ברקוד לגיטימיים וניתנים לאימות (אלה שאנו מוכרים). עם זאת, אמזון עלולה להשתגע ולהיות מגבילה יותר ובסופו של דבר לא לקבל יותר את הברקודים שלנו בעתיד.
יש לנו לקוחות רבים שעדיין יכולים להשתמש במספרי הברקוד שלנו כדי לרשום את המוצרים שלהם באמזון. אנו מניחים שזה בגלל שאם אמזון מחליטה לבדוק את המספרים (ולא ברור אם הם בודקים הרבה מאוד מספרים), אז ניתן לראות את מספרי הברקוד שלנו במסד הנתונים של GS1 (ומכאן מראה שהם ממקור GS1 – אם כי הרישום יהיה להציג את בעל הרישיון המקורי ולא אותנו כבעלים) וגם בגלל שהלקוחות שלנו יכולים לרשום את פרטי המוצר/חברה שלהם לצד הברקודים שלהם בכתובת www.barcodesdatabase.org המזינה גם למאגרי מידע אחרים. זה יכול לעזור ללקוחות שלנו להוכיח לאמזון שמספרי הברקוד הם לגיטימיים. אנחנו לא יכולים לעדכן את מסד הנתונים של GS1 GEPIR – אף מפיץ ברקוד לא יכול לעשות זאת.
ייתכן שיהיה עליך להזין את הברקודים שלנו במערכת של אמזון כגרסאות 12 ספרות (UPC) ללא 0 מוביל (למשל 0712345678901 הופך ל-712345678901) – שתי הגרסאות של המספר זהות ושייכות לך – אבל אמזון אולי מעדיפה את הגרסה בת 12 הספרות בכתובת הרגע.
- לפעמים אמזון מבקשת הוכחה לקשר בין הספק (אתה) לבין בעל רישיון הברקוד המקורי (כפי שמופיע ב-gepir.org) – אנו יכולים לספק ללקוחותינו מסמך המדגים את שרשרת ההוכחה הזו. חלק מהלקוחות שלנו קיבלו את זה על ידי אמזון.
- אפשר להגיש בקשה לאמזון לפטור מ-GTIN – זה מאפשר רישום מוצרים ללא GTIN (ברקוד) – התהליך והדרישות לפטור זה אינם ברורים.
- לקוחות ייעצו לנו מדי פעם שאמזון דורשת את כתובת האתר שלהם (URL) בחשבונית הברקודים. אנא הודע לנו (כאשר אתה רוכש ברקודים או מאוחר יותר) אם אתה רוצה את כתובת האתר שלך בחשבונית/קבלה.
- לאחרונה (מאז סוף 2019), אמזון הידקה את תחום ה’מותג’ בעת הרישום. הם דוחפים ספקים להירשם במדריך המותגים של אמזון (ראה להלן). עם זאת, הצלחנו לרשום מוצרים באמצעות ‘N/A’ בשדה המותג (בהמלצת אמזון). ספקים אחרים של אמזון מדווחים על שימוש ב’גנרי’ או ‘לא ממותג’ בתחום המותג הזה.
אולי אפשר גם להירשם רישום המותגים של אמזון, מה שמקל על אישור המוצרים באמזון ולהפחית את הבעיות המזדמנות עם ברקודים.
קודי שגיאה של אמזון
רישום באמזון יכול להיות קשה, ויש כמה קודי שגיאה ספציפיים שיכולים להתרחש בדרך כלל בזמן ניסיון לרשום באמזון. אלה קשורים בדרך כלל לשדה ‘מותג’ במהלך תהליך הרישום.
למרבה המזל, לרוב יש לאלה פתרון פשוט. ניתן לראות קודי שגיאה נפוצים ופתרונות כאן:https://internationalbarcodes.net/amazon-error-codes-and-solutions/.
הערה:אולי תרצה גם לראות את הסרטונים שלנו על רישום באמזון:https://internationalbarcodes.net/videos-on-how-to-list-on-amazon/
אם יש לכם שאלות, אל תהססו צרו קשר.